Zarządzanie rezerwacjami w restauracji

Kiedy prowadzimy restaurację cieszącą się odpowiednio dużą popularnością, nie powinno nas zaskakiwać to, że bardzo często zdarzają się momenty, kiedy musimy odpowiednio zarządzać wolnymi miejscami, jakimi dysponujemy w naszym lokalu. Oprócz klientów, którzy pojawiają się w naszej restauracji bez wcześniejszego uprzedzenia, bardzo często nasi klienci decydują się na rezerwację stolika. My musimy wiedzieć, czy dany stolik o określonej godzinie będzie wolny.

Efektywne systemy rezerwacji

system rezerwacji stolików w restauracjiOczywiście, bardzo trudno byłoby nam zapamiętać, kto na jaką godzinę rezerwował konkretny stolik. Zwykle zadania nie ułatwia nam fakt, iż w restauracji kilka osób odbiera rezerwacje od klientów. Oznacza to, że potrzebny jest system rezerwacji stolików w restauracji, by w możliwie jak najefektywniejszy sposób zarządzać miejscami, które posiadamy i ich dostępnością. Jeśli określimy przypuszczalny czas, jaki goście spędzą przy stoliku, możemy w niezwykle szybki i łatwy sposób rezerwować ten sam stolik dla kilku klientów w różnym czasie. Oczywiście, zawsze bierzemy pod uwagę fakt, że w przypadku stolików na kilka osób, czas realizacji zamówienia będzie się wydłużał, również czas, jaki przypuszczalnie spędzą nasi goście będzie odpowiednio dłuższy. Warto więc brać pod uwagę indywidualne zależności, które mogą mieć wpływ na to, jak długo konkretny stolik będzie zajęty, ile czasu zajmie jego uprzątnięcie i na którą godzinę będzie gotowy na przyjęcie kolejnych gości.

Na polskim rynku technologicznym znajdziemy kilka firm, które proponują nam rozwiązania w zakresie monitorowania rezerwacji. Zawsze możemy skorzystać z gotowych rozwiązań, ale kilka firm daje nam też możliwość dopasowania systemu jak najlepiej do naszych potrzeb. Zwykle modyfikacje tego typu nie zajmują zbyt dużo czasu i mogą być realizowane na bieżąco.