Rębaki z napędem od ciągnika

Mobilność urządzeń do przetwórstwa drewna i zapewnienie możliwości pracy bezpośrednio w terenie to krok milowy dla branży drzewnej. Eliminuje to koszty transportu materiału drzewnego i całkowicie zmienia system zatrudnienia w firmie. Dobitnym przykładem takiego urządzenia jest rębak do ciągnika napędzany wałem odbioru mocy.

Rozdrabniacz drewna napędzany przez WOM

rębak do ciągnikaRozdrabnianie gałęzi, zdrewniałych pędów oraz cieńszych pni drzew to zadanie dla rębaków, których na rynku istnieją trzy grupy w zależności od napędu. Wyróżniamy rębaki z napędem elektrycznym, spalinowym i na wał odbioru mocy ( WOM). Najciekawszą formą jest rębak do ciągnika ze względu na prostą, zwartą konstrukcję pozbawioną silnika i wspomnianą już mobilność. Rębak zamontowany na trójstopniowym układzie zawieszenia dotrze z ciągnikiem do miejsc o trudnym ukształtowaniu terenu. Budowa rębaka do ciągnika opiera się na trzech głównych modułach. Jest to lej blaszany fo podawania materiału drzewnego, mechanizm tnący oraz kanał wyrzutowy najczęściej w postaci rury blaszanej. Sercem urządzenia jest mechanizm tnący, który może opierać się na nożach ze stali narzędziowej umieszczonych na tarczach lub bębnach. Stąd też podział na rębaki tarczowe i bębnowe. Producenci oferuję rębaki ciągnikowe o różnych mocach przerobowych w zależności od potrzeb odbiorców. Najważniejsze jest dopasowanie rębaka do mocy silnika traktora. Musi się ona mieścić w granicach określonych przez producenta. Dla kupującego bardzo ważnym parametrem rębaka jest maksymalna średnica gałęzi lub pnia możliwa do przerobu na zrębki.

Dzięki rębakom ciągnikowym można tworzyć pełną konfigurację roboczą ciągnik – rębak – przyczepa. Powstaje zespół obsługiwany przez jednego człowieka. Przetworzony materiał jest wyrzucany bezpośrednio na przyczepę. Operator wraca do bazy z gotowym do dalszej obróbki surowcem. Oszczędzamy czas oraz obniżane są koszty pracy i transportu.