Nowe sposoby na reklamę

Wiele razy, gdy przemierzam ulicę Stawową w Katowicach, zastanawiam się często, jaki sens ma inwestowanie w rozdawane tam ulotki reklamowe. Wielu przechodniów zupełnie ignoruje pracujących kolporterów, a ci, co biorą ulotkę, najczęściej po chwili wyrzucają ją do kosza. Jednak przejście przez tę ulicę bez wzięcia chociażby jednej ulotki jest praktycznie niemożliwe.

Ulotki to już przeżytek?

kalendarze z logo firmyWarto pomyśleć nad tym, co faktycznie daje taka ulotka. Nawet gdy ją obejrzymy, to i tak ją wyrzucimy, zwłaszcza jeśli w danym momencie nie jesteśmy zainteresowani ofertą danej firmy. A co jeśli po czasie się zainteresujemy konkretną usługą? To proste – szukamy interesującej nas firmy w Internecie. Można zatem się zastanawiać, czy taki tradycyjny marketing ma jeszcze sens. Sens niewątpliwie ma, ale tylko wtedy, gdy jest naprawdę bardzo dobrze przemyślany. Wiele firm zamiast w ulotki rozdawane na ulicach miast inwestuje w gadżety firmowe. Są to najczęściej długopisy, zawieszki, smycze, elementy odblaskowe, zakładki oraz przypinki. Coraz popularniejsze stają się kubki oraz kalendarze z logo firmy. Takie rzeczy na pewno od razu nie lądują w koszu na śmieci. Kubek bądź kalendarz zapewne zawsze się komuś do czegoś przyda, podobnie jest z długopisami, zakładkami oraz elementami odblaskowymi. Są to przedmioty, które każdy może mieć przy sobie i zawsze może z nich korzystać. Z kubka napije się dobrej kawy, a w kalendarzu porobi notatki, dzięki którym nie zapomni na przykład o spotkaniu biznesowym bądź ważnej rodzinnej rocznicy. Przy okazji, jakby nie patrzeć, potencjalny klient ma wtedy w zasięgu ręki logo danej firmy. Gdy tylko będzie potrzebował skorzystać z danej usługi, w pierwszej kolejności pomyśli o tej właśnie firmie, od której dostał miły upominek.

Nie jest żadną tajemnicą, że większość z nas jest podirytowana ilością zmiętoszonych ulotek trzymanych w ręce po przejściu przez jedną z głównych miejskich ulic. Nikt jednak nie będzie narzekał na otrzymany notes bądź długopis – to zawsze się do czegoś przyda.